top of page

BLOG:Hogyan küzdd le a negatív gondolatokat a manifesztáció segítségével - néhány eszköz, ami segít

Frissítve: 2023. aug. 15.

A manifesztáció segítségével meg tudunk szabadulni a negatív érzéseinktől? Merülhet fel sok emberben a kérdés, akik az önismeret útjára lépnek. A negatív érzések okkal vannak bennünk és elnyomni nem lehet és nem is érdemes. Kell velük foglalkozni, de az a fontos, hogy nem szabad elpalástolni pozitivitással, nem szabad elnyomni.


A manifesztációnak, önfejlesztésnek nem az a célja, hogy egy lila ködben éljük az életünk, és nem vesszük észre a negatív dolgokat magunk körül. Megvannak erre a módszerek, amikkel fel lehet dolgozni.


Honnan erednek a negatív érzések?

A negatív érzések minden esetben múltbeli eseményre, érzésre, tapasztalatra, traumára, negatív hitrendszerre épülnek. Az is elképzelhető, hogy szorongást jeleznek felénk, de ez a jövőtől való félelmet is jelenti, de ez a félelem a múlt információira és hiedelmeire épül. Miben tud segíteni a manifesztáció? Hát biza, kedves olvasó, elég sok mindenben, de nézzük is meg, honnan ered ez a sok rossz gondolat bennünk?



Vegyünk egy példát, ha valaki nem hív el bennünket egy rendezvényre, eseményre, ez előidézhet bennünk olyan érzéseket, hogy nem vagyunk fontosak ennek az illetőnek, hanyagolható személyek vagyunk az ő életében, nem vagyunk elég érdekesek vagy bármi, és feleslegesnek is érezhetjük magunkat, ezek akár olyan érzéseket is generálhatnak bennünk, ami akár depresszióhoz is vezethet hosszú távon. Ezt egy múltbeli trauma vagy múltbeli események alakították ki bennünk.


Nézzünk egy másik példát.

Tegyük fel 35 éves nő attól fél, hogy nincs még gyereke, sürgetve érzi magát a társadalom által, vagy családja, férje által, és egy aggodalom alakul ki benne. “Mi van ha nem is lesz gyerekem? “ csapja arcul egy újabb negatív gondolat ami szorongást alakít ki nála. Mi van ennek a hátterében? Az, hogy a környezete hatására, vagy a társadalmi elvárásra az a hiedelem van benne, hogy minél idősebb a hölgy, annál kisebb az esélye, hogy gyereke legyen. Hiába nem így van ez már a mai modern világba, hiába lát millió példát, hogy negyven felett is egészséges gyermekeket szülnek nők, ettől függetlenül a hölgyben mégis az a hiedelem alakult ki, hogy kifut az időből és emiatt fél! A manifesztáció nem lesz pozitív.


Egy újabb példával élnék Neked kedves olvasó, azért hogy lássuk hányféle úton tud az a kis gonosz gondolat fészket rakni a tudatalattinkban? Mert hát ez erről szól egészen pontosan. És bármi amit “teremtünk” a gondolatainkkal az létre tud jönni. Sajnos a negatív is és a pozitív is, és gyakran észre sem vesszük mennyi negatív gondolatot és ezáltal élethelyzetet teremtünk magunknak nap, mint nap.


Tegyük fel, hogy valaki fél a szextől vagy számára teljesen érdektelen a szex és nem is foglalkoztatja semmilyen szinten. Kedves olvasó, lehet azt gondolod, “micsoda példa ez, ez abszurd”! Ne hidd, hogy ez így van, a munkám során sajnos rengeteg emberrel találkozom, akiben pont ezek az érzések játszódnak le a mindennapjaikban, amit most elmondok neked!


Itt találod egy videómat a tudattalanról.


Rengeteg módon testesülhet meg az illető életében, érintésre, vagy nem érzi magát elég szépnek vagy lehet, hogy már egy szex jelenet egy filmben is undort vagy szégyenérzetet vagy totál semlegességet vált ki belőle. Hozzáteszem egyik sem jó.


Ennek az oka nem feltétlen szexuális bántalmazás. Természetesen ilyen is van sajnos nagyon sok estben, de lehet ez egy testképzavar, lehet ez egy gyermekkori traumatikus vizuális élmény maradványa. Az érdektelenség elképzelhető olyan helyzetből is, hogy túl sok, vagy szinte semmilyen szexuális élmény nem érte az illetőt. Vagy akár a szexuális teljesítményét szégyenítették meg egykoron. A lehetőségek végtelenek, a konklúzió pedig egyértélemű. Hozza a múltból a VALAMIT és ennek következtében előrevetíti a jövőjére és ő kategorizálja magát, hogy neki nem fontos a szex vagy undorodik tőle, bármi.



Összegezve, minden egyes negatív érzelem - legyen szó BÁRMIRŐL, a legapróbb dologról is- a múltra hivatkozik vissza, nem feltétlen a gyermekkora, de a múltra, múltbeli fájdalmat, traumát hoz elő. Ezek a negatív érzelmek a tudatalattinkban vannak tárolva. Amikor ez az esemény, trauma történt a szerveztünk nem volt képes ezt lezárni, csak elraktározta a maga konklúzióját. Negatív manifesztáció lesz az eredmény.


Vagyis, amikor megtörtént a trauma, nem lett befejezve, meggyógyítva a dolog, hanem a szervezetünk blokkolta a dolgot. Két opció lehet, vagy kitörli az emléket, vagy össze társítja érzetekkel, hangok, illatok, képek, bármivel és utána nincs meg, hogy honnan származik ez a trigger. Tehát nincs meg pl, hogy engem miért triggerel a liliom illata, vagy az arcom, ha valaki hozzáér, vagy bármi…


Ugyanis, amikor a trauma történik az agy nem funkcionál rendesen, tehát ahelyett, hogy elmentené egybe a történést, ehelyett részletek maradnak meg, főleg az öt érzékszervünkkel kapcsolatos érzetek emlékeként.



Hogyan lehet megszüntetni a múltból eredő negatív érzéseket a manifesztáció segítségével?


Mivel minden egyes jelenkori negatív érzés, a múlta csatol vissza. Hogyan tudjuk a manifesztáció erejét beépíteni ezeknek a megszüntetésére?


Ahhoz, hogy ez a trauma a jelenben ne váltson ki bennünk negatív érzést, ahhoz le kell zárnunk a traumát. Trauma alatt nem csak azt értjük például, hogy szexuális bántalmazás, fizikai vagy verbális bántalmazás, lehet ez bármi, egy családtag elvesztése, egy munkahely elvesztése, vagy szülők által belénk táplált negatív mondta pl. “Belőled úgysem lesz semmi!”

Igazából bármi, ami valaha picit is rossz érzést keltett bennünk. És nem is kell feltétlen a gyerekkorig visszamenni, de akár ott is lehet a gond.


Manifesztáljunk boldogságot! Ez lenne a cél minden áldott nap. A manifesztáció szó jelentését már kitárgyaltuk az előző blogjaimban, ha még nem olvastad, lapozz most gyorsan vissza.


Mi a menete annak, hogy megszabaduljunk ezektől a traumatikus dolgoktól az agyunkban, ami a jelenben negatív érzelemként jelenik meg.


1. Elsőként készen kell lenni rá, rendelkezni a mentális, lelki erővel és egy bizonyos időnek el kell tenni a trauma után. Amikor eljön az a pillanat, hogy szeretnénk feldolgozni a múltat, szeretnénk megszabadulni, ezektől a traumatikus élményektől, amik az agyunkra nézve igen károsak, tehát egy idő után bele is tudunk betegedni.


2. Tudni kell, hogy mivel is akarunk dolgozni. A nagy traumáknál nyilván ez egyértelmű viszont vannak olyan helyzetek, amik nem feltétlen egyértelműek. Ha kivált belőlünk egy esemény egy negatív érzést, fel kell tennünk magunknak a kérdést: “Miért váltja ki belőlem ez az esemény ezt az érzést? Mi történt a múltban, ami miatt, most megint úgy érzem magam?”

Ez lehet egy olyan dolog is, hogy például valaki irigy valakire és állandóan kritizál egy bizonyos személyt. Mire emlékezteti őt, miért irigy rá? Miért érzi az irigységet? Mi történt a múltban, ami miatt ezt érzi most?




Néhány eszköz, amivel fel lehet dolgozni ezeket az eseményeket.


Első lépés, hogy előhozzuk, amivel dolgozni szeretnénk. Tehát amikor felidézzük magunkban azt a traumatikus eseményt, most az a feladat, hogy hagyni kell, hogy uralkodjon a fájdalom rajtunk. Hagyni kell, hogy feljöjjön, hagyni kell hogy a testünk megélje, feldolgozza ezt az érzést.


Az egyik dolog, amivel semlegesíteni lehet ezeket az érzéseket, a bolygóideg stimulálása, ami a paraszimpatikus idegrendszer aktiválását szolgálja. A paraszimpatikus idegrendszer a nyugalomért, gyógyulásért felelős idegrendszerünk.


A paraszimpatikus idegrendszer központi részei a hipotalamuszban, a köztiagyban, az agytörzsben és a gerincvelő szürkeállományának bizonyos részein találhatóak. Anatómiailag két fő része van a feji és a keresztcsonti rész. A feji rész vegetatív rostjai az agyidegekben jutnak el végállomásukra, különösen fontos szerepe van a X. agyidegnek, a bolygóidegnek, mely a szíven, a tüdőn kívül beidegzi gyakorlatilag az összes hasi szervet is. A keresztcsonti rész felel a végbél és a nemi szervek vegetatív beidegzéséért.


Tehát, ha ezt tudjuk aktiválni, miközben ott van benned ez a negatív esemény emléke, akkor közben jelzel a szervezetednek, hogy igen ez történt a múltban, fáj, de most biztonságban vagyok.


Mivel lehet stimulálni a bolygóideget?


Például légzéstechnikákkal, mély, lassú légzéstechnikák. Lehetséges akár hideg zuhannyal. Mit jelent ez, pl azt, hogy kisírhatod magad a hideg zuhany alatt.

Ha valami nyugodtabb formátumra vágysz, lehet meditációval, jógával, miközben épp agyalsz ugye ezen a negatív eseményen. Masszázs, testmozgás szintén segíthet.




Ha valamelyik módszerrel végeztél utána érdemes megerősítéseket használni, ami kicsit kitisztít. Például mondogatod magadnak, mély és lassú levegővételek közben, hogy hálás vagy, hogy biztonságban vagy, hálás vagy, hogy új ember született benned, hálás vagy, hogy minden jóra fordult az életedben. Itt meg kell jegyezzem kedves olvasó, nagyon fontos, hogy úgy használd ezeket a megerősítéseket, mintha már megtörtént volna, tehát múlt időben, hiszen épp most engedjük a traumákat tovaszállni.


Ezeket az eszközöket használhatod arra, hogy bármilyen traumát megpróbálj feldolgozni. Érdemes újra és újra dolgozni vele és egy idő után még a nagyobb volumenű traumák feldolgozásában is segíthet. A manifesztáció jó irányba indul.


Összegezve, ahelyett, hogy elfojtanád az érzéseidet és továbbra is negatív frekvencián rezegsz emiatt, itt az ideje feldolgozni őket.




Mit tehetsz még, hogy leküzdd a negatív gondolataidat a manifesztáció segítségével?

A negatív gondolatok leküzdése és a manifesztáció segítségével való megvalósításuk kulcsfontosságú lépés a személyes fejlődés felé. A negatív gondolatok gyakran akadályozhatják előrehaladásunkat az élet minden területén. Először is, fontos felismernünk és tudatosítanunk ezeket a negatív gondolatokat. Ez lehet szorongás, önbizalomhiány vagy más olyan hiedelmek, amelyek korlátozzák lehetőségeinket.


Az első lépés a pozitív gondolkodásmód kialakítása, ami segíthet elűzni a negatív gondolatokat. Vizsgáljuk meg ezeket a gondolatokat és kérdezzük meg magunktól, hogy milyen bizonyítékok vannak a negatív hiedelmeink támogatására. Gyakran felfedezhetjük, hogy ezek a gondolatok túlzóak vagy alaptalanok. Ahelyett, hogy belemerülnénk a negatív gondolatokba, helyezzük a hangsúlyt a pozitív gondolatokra és a lehetőségeinkre.



A manifesztáció erőteljes eszköz lehet a negatív gondolatok leküzdésére. Az alábbiakban bemutatom a manifesztáció folyamatát lépésről lépésre:



  1. Lépés: Képzeljük el a céljainkat. Vizualizáljuk és képzeljük el élénken, hogy milyen eredményeket szeretnénk elérni. Képzeld el magadat, amint már elérted a célodat, és érezd át az ezzel járó örömöt és elégedettséget. Egyértelmű és részlet gazdag képet kell alkotnunk a vágyott eredményről.

  2. Lépés: Írjunk le egy manifesztációs nyilatkozatot. Hozzunk létre egy rövid, pozitív nyilatkozatot, amely kifejezi a célunkat vagy vágyunkat. Használjunk megerősítő és jelen időben fogalmazott kifejezéseket. Például: "Boldogan és egészségesen élek. Megbízható és szoros baráti kapcsolataim vannak. Sikerrel végzem el az álmaim munkáját."

  3. Lépés: Higgyünk a manifesztációban. Higgyünk abban, hogy az általunk elképzelt vágy valóra válhat. Keressünk megerősítő jeleket vagy előzményeket, amelyek megerősítik ezt a hitünket. Használhatunk idézeteket, affirmációkat vagy bármilyen eszközt, amely segít erősíteni a hitemet.

  4. Lépés: Manifesztációs gyakorlatok. Végezzünk rendszeresen manifesztációs gyakorlatokat, amelyek segítenek beépíteni a vágyott eredményt a tudatunkba. Ezek lehetnek affirmációk, vizualizációk, naplóírás vagy akár meditáció is. Keresd meg a saját egyedi módszeredet, amely a legjobban működik számodra.

  5. Lépés: Cselekedjünk. A manifesztáció nem csak a passzív vágyakozásról szól. Fontos, hogy cselekedjünk az álmaink felé vezető úton. Tegyünk meg mindent, amit megtehetünk a céljaink eléréséért. Az intézkedések lehetnek kicsik vagy nagyok, de az előrelépés fontos.

  6. Lépés: Fogadjuk el az eredményeket. Legyünk nyitottak és fogadjuk el az eredményeket, amikor megjelennek az életünkben. Ne ragaszkodjunk a vágyaink pontos megjelenésének módjához vagy időzítéséhez. Bízzunk abban, hogy a manifesztációnk működni fog, és engedjük meg, hogy az Univerzum meglepjen minket az eredményekkel.

A negatív gondolatok leküzdése és a manifesztáció segítségével történő pozitív eredmények elérése nem mindig egyszerű vagy azonnali folyamat. Időbe telhet, mire teljesen átformáljuk gondolkodásmódunkat és tapasztaljuk az eredményeket. Ne add fel, ha azonnali változást nem tapasztalsz. Folytasd a manifesztációs gyakorlatokat és légy kitartó!


Végső soron, az elszántság, a pozitív gondolkodásmód és a manifesztáció kombinációja segíthet elűzni a negatív gondolatokat és lehetővé teszi a pozitív változások megvalósítását az életedben. Bízz abban, hogy te képes vagy elérni a céljaidat, és hozd létre a kívánt valóságot azáltal, hogy aktívan részt veszel a saját manifesztációs folyamatodban.



Az életünk során a pozitív cselekedetek gyakorlása kulcsfontosságú ahhoz, hogy boldog és kiegyensúlyozott életet éljünk. A pozitív cselekedetek manifesztálása nem csak az önmagunkra és a közvetlen környezetünkre gyakorolt hatásunkat erősíti, hanem a világunk pozitív változásához is hozzájárulhat. Az alábbiakban összefoglalom, hogyan tudsz pozitív cselekedeteket manifesztálni az életedben. Hogyan fog működni tökéletesen a manifesztáció?


Először is, fontos elköteleződnöd a pozitív cselekedetek mellett. Tegyél ígéretet magadnak, hogy minden nap törekedni fogsz a szeretetteljes, kedves és segítőkész cselekedetekre. Tudd, hogy a pozitív cselekedetek mindenki számára hasznosak lehetnek, még ha nem is látszik azonnal az eredménye.


Következő lépésként, legyél figyelmes a körülötted lévő emberekre és a környezetedre. Tanulj meg meghallgatni másokat, és legyél jelen, amikor másokkal beszélgetsz. Az empátia és az empátiával teli kommunikáció segít megérteni mások érzéseit és szükségleteit, és lehetővé teszi, hogy megfelelően reagálj rájuk. Törekedj arra, hogy kedves és támogató legyél másokkal, és ha tudsz, segíts nekik a nehéz időszakokban.


Az önkéntesség is egy nagyszerű módja a pozitív cselekedetek megvalósításának. Keress olyan lehetőségeket, ahol önkéntes munkát végezhetsz, és hozzájárulhatsz egy közösség fejlődéséhez vagy egy jótékony cél támogatásához. Lehet, hogy a helyi rászorulóknak segítesz ételt osztani, vagy egy helyi menhelyen gondoskodsz az állatokról. Az önkéntes tevékenység nem csak másoknak segít, hanem te is megtapasztalhatod a belső örömöt és elégedettséget, amit a segítés adhat.


A pozitív gondolkodás és a hálával teli hozzáállás is része a pozitív cselekedetek manifesztálásának. Gyakorolj naponta néhány percet, hogy megfontold és felismerd az életedben jelen lévő áldásokat és pozitívumokat. Legyenek ezek kis vagy nagy dolgok, tanuld meg értékelni és hálásnak lenni értük. Az ilyen hálával teli hozzáállás elősegíti, hogy jobban érzékeld és felismerd a pozitív lehetőségeket és élményeket, amelyekkel találkozol az életed során.


Az önmegvalósítás és az egyéni fejlődés is fontos része a pozitív cselekedetek manifesztálásának. Törekedj arra, hogy folyamatosan fejleszd magad, tanulj új dolgokat és lépj ki a komfortzónádból. Ezáltal nemcsak saját boldogságodat növeled, hanem inspiráció és pozitív példa lehetsz mások számára is.


Fontos, hogy tisztában legyél az energiáiddal és a környezeteddel. Körülöttünk rengeteg negatív hatás érhet bennünket a média, a környezet vagy más emberek által. Óvj meg magad a negatívitástól, és tartsd távol magad a szélsőségesen negatív emberektől vagy környezetektől. Ehelyett, keresd a pozitív emberek társaságát, olvass inspiráló könyveket, és vegyél részt pozitív és építő jellegű tevékenységekben.


Végül, emlékezz arra, hogy a pozitív cselekedetek nem csak másoknak szólnak, hanem önmagadnak is szólnak. Légy kedves, türelmes és szeretetteljes önmagaddal szemben. Tudj nevetni, ellazulni és gondoskodni a testi és lelki egészségedről. Figyelj a saját szükségleteidre és légy önmagadhoz őszinte.


A pozitív cselekedetek manifesztálása folyamatosan gyakorolt, tudatos erőfeszítést igényel. Azonban, amint beépül az életedbe, megtapasztalod azok pozitív hatásait az életedben és azokkal, akikkel találkozol. A pozitív cselekedetek nem csak boldogságot hoznak neked, hanem az egész világnak is.


Köszönöm , hogy elolvastad az újabb blogom! A manifesztáció kísérje mindennapjaid!


Források:

"A hatalom titka" - Rhonda Byrne

Prepok Zsuzsi tanulmányok

"Gondolataink hatalma" - Louise L. Hay

Semmelweis.hu

"Az optimista lélek ereje" - Martin E. P. Seligman


Megtalálsz az alábbi helyeken:







Comments


bottom of page